Όραμα του σχολείου μας αποτελεί -μέσω της αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας και των εναλλακτικών τρόπων μεταλαμπάδευσης της γνώσης- η διάπλαση υπεύθυνων πολιτών με ελεύθερη, δημιουργική σκέψη και ανεπτυγμένες εκείνες τις δεξιότητες, που θα συμβάλουν στην ομαλή ένταξή τους στην ευρύτερη κοινωνία, αλλά και στον ορθό επαγγελματικό τους προσανατολισμό.
Μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων το σχολείο μας στοχεύει στο να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να γίνουν ενεργοί πολίτες του 21ου αιώνα και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Βασική επιδίωξη η ενεργή συμμετοχή των παιδιών και η δημιουργική δραστηριοποίησή τους.
Στο απαιτητικό αυτό έργο μας ευελπιστούμε να έχουμε αρωγούς τους γονείς των μαθητών μας και την τοπική κοινωνία.
Στόχοιτηςσχολικήςμονάδαςσεσχέσημετιςτοπικέςκαιενδοσχολικέςανάγκες | Οι δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν είναι:
· Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα · Δεξιότητες ψηφιακής ιθαγένειας: ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο · Δεξιότητες κοινωνικής ζωής και διαμεσολάβησης: ενσυναίσθηση, ευαισθησία, υπευθυνότητα, πολιτειότητα · Δεξιότητες επιχειρηματικότητας: πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα,προγραμματισμός · Δεξιότητες τεχνολογίας · Δεξιότητες του νου: στρατηγική σκέψη, κατασκευές, παιχνίδια, ρουτίνες σκέψεις, αναστοχασμός
Ως στόχοι τίθενται οι ακόλουθοι: · Ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών για συνεργασία με ανθρώπους διαφορετικούς σε διαφορετικά κοινωνικά πλαίσια · Ενίσχυση των στοιχείων της προσωπικότητας των μαθητών, όπως η αυτοεκτίμηση, η προσωπική ενδυνάμωση, αλλά και στοιχείων όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η υπευθυνότητα, η ενσυναίσθηση, η συνεργασία · Η ομαλή ένταξη των μαθητών στην ευρύτερη κοινωνία, μέσα από την απόκτηση δεξιοτήτων που χρειάζεται να έχει ο αυριανός πολίτης της κοινωνίας · Ο αμοιβαίος σεβασμός, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κριτικής σκέψης, η διαμόρφωση δημοκρατικών ιδεών, η υπευθυνότητα, η ευαισθητοποίηση για τη διαφορετικότητα, ενδιαφέρον για το περιβάλλον. Επίσης, ανάπτυξη δεξιοτήτων αρμονικής κοινωνικής συμβίωσης, ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού και καλλιέργεια της δημιουργικότητας · Αξιοποίηση προϋπάρχουσας εμπειρίας του σχολείου από την ενασχόληση με θεματολογία σχετική με αυτή των θεματικών κύκλων των εργαστηρίων · Ενίσχυση του προφίλ του σχολείου στην σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία · Συνεργασία των εκπαιδευτικών με έγκριτους φορείς, με τους γονείς
|
ως προς τη Θεματική Ενότητα
Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
Τα τμήματα Α1, Α2, Α3, Α4, Α5 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική:Οδική Ασφάλεια με τίτλο: «Ο δρόμος έχει τη δική του ιστορία»
Τα τμήματαΒ1, Β2 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση με τίτλο: «Η πορεία των εφηβικών σχέσεων από το χθες στο σήμερα» Τα τμήματα Β3, Β4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση με τίτλο: «Πώς φαίνεται το σώμα μου στο διαδίκτυο;»
Τα τμήματα Γ1, Γ2 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Ψυχική-Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη με τίτλο:«Εφηβεία και σχολική ζωή» Τα τμήματα Γ3, Γ4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Ψυχική-Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη με τίτλο:«Γνωρίζοντας τον εαυτό μου & τους άλλους με οδηγό τον Μικρό Πρίγκιπα» |
ως προς τη Θεματική Ενότητα
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Τα τμήματα Α1, Α2, Α3, Α4, Α5 θα ασχοληθούν με τηνΥποθεματική:Οικολογία με τίτλο:«Όπου καπνός.. καιφωτιά»
Το τμήμα Β1 θα ασχοληθεί με την Υποθεματική: Φυσικές Καταστροφές-Πολιτική Προστασία με τίτλο: «Από το νερό…. στη πλημμύρα» Το τμήμα Β2 θα ασχοληθεί με την Υποθεματική: Φυσικές Καταστροφές-Πολιτική Προστασία με τίτλο: «Το κλίμα αλλάζει! Μετακινούμαι έξυπνα!» Τα τμήματα Β3, Β4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Φυσικές Καταστροφές-Πολιτική Προστασία με τίτλο: «Ελλάδα και Σεισμοί. Μάθε και Προετοιμάσου»
Τα τμήματα Γ1, Γ2 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά με τίτλο: «Η Γεωθερμία ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας και η αξιοποίησή της» Τα τμήματα Γ3, Γ4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιάμε τίτλο: «Ανακαλύπτοντας το παρελθόν, σχεδιάζοντας το μέλλον» |
ως προς τηΘεματική Ενότητα
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Τα τμήματα Α1, Α2, Α3, Α4, Α5 θα ασχοληθούν με τηνΥποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα με τίτλο:«Είμαι παιδί, έχω δικαιώματα»
Το τμήμα Β1θα ασχοληθεί με την Υποθεματική: Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση με τίτλο: «Συμμετέχοντας στις μαθητικές εκλογές» Το τμήμα Β2θα ασχοληθεί με την Υποθεματική: Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση με τίτλο: «Όλοι χωράμε και είναι cool» Τα τμήματα Β3, Β4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση με τίτλο: «Συμμετέχοντας στις μαθητικές εκλογές»
Τα τμήματα Γ1, Γ2 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα με τίτλο:«Ανθρώπινα δικαιώματα και αποδοχή της διαφορετικότητας» Τα τμήματα Γ3, Γ4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότηταμε τίτλο: «Φύλο και επάγγελμα: μια σχέση εξάρτησης και αδιόρατων στερεοτύπων» |
ως προς τηΘεματική Ενότητα
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
Τα τμήματα Α1, Α2, Α3, Α4, Α5 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: STEAM με τίτλο:«Συνεργασία με εξωτερικό φορέα»
Το τμήμα Β1 θα ασχοληθεί με την Υποθεματική: STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική με τίτλο: «Δημιουργία ιστορίας/Παιχνιδιού με τη βοήθεια του Scratch» Το τμήμα Β2 θα ασχοληθεί με την Υποθεματική: STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική με τίτλο: «Ο κόσμος της εσωτερικής αρχιτεκτονικής και διακόσμησης με το Homestyler» Τα τμήματα Β3, Β4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική με τίτλο: «Δημιουργία ιστορίας/παιχνιδιού με τη βοήθεια του SCRATCH». Τα τμήματα Γ1, Γ2 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Ψηφιακές Δεξιότητες με τίτλο: «Φαντάζεσαι τις δυνατότητες;» Τα τμήματα Γ3, Γ4 θα ασχοληθούν με την Υποθεματική: Ψηφιακές Δεξιότητες με τίτλο:«Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Ψηφιακές Δεξιότητες» |